Listing 1 - 10 of 59 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Les étudiants dans l'enseignement supérieur court : France, Grande-Bretagne et Yougoslavie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Studeerwijzer : op weg naar succesvol studeren
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789054874928 9054874929 Year: 2008 Publisher: Brussel VUBpress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

e gaat naar het hoger onderwijs, maar je wordt overdonderd door het aanbod en de gehanteerde terminologie? Je hebt het nog moeilijk met je definitieve studiekeuze? Je wilt graag meer informatie en tips over het plannen en organiseren van je studies tijdens het studiejaar en/of tijdens de examenperiode? Je maakt je zorgen over je studiemethode en je slaagkansen? Je wilt je schrijfvaardigheden verbeteren? Je vindt het moeilijk om je aan te passen aan je nieuwe leefomstandigheden en aan je nieuwe omgeving? De examens schrikken je enorm af en bezorgen je veel stress? Je wilt graag meer informatie over de voorbereiding voor de examens? Je hebt lees- of leerproblemen en wilt weten wat hieraan gedaan kan worden? Of: je zit in je laatste bachelor- of masterjaar en weet niet goed hoe een bachelor- of masterproef te schrijven? Op al deze vragen en nog vele andere kan je een antwoord vinden in dit boek.De Studeerwijzer is in de eerste plaats geschreven voor (toekomstige) studenten. Maar ook docenten, leerkrachten, studiebegeleiders … kortom iedereen die vragen heeft of meer wilt weten over het wel en wee van studeren in het hoger onderwijs, vindt tips en uitleg in dit boek.De Studeerwijzer is samengesteld op basis van de expertise van een professioneel team studentenpsychologen en studiebegeleiders van de Dienst studiebegeleiding aan de Vrije Universiteit Brussel.


Book
Taal@hogeronderwijs : praktische richtlijnen en oefeningen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463798211 9463798218 Year: 2020 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als je naar het hoger onderwijs gaat, word je geconfronteerd met een heel andere manier van spreken en schrijven. Er wordt van je verwacht dat je de ?academische taalvaardigheid? beheerst. Dat betekent onder meer: op een academische manier zinnen en teksten formuleren, efficiënt noteren tijdens de les, de juiste termen gebruiken bij het beantwoorden van examenvragen, enzovoort. Het boek Taal@hogeronderwijs biedt tal van authentieke voorbeelden en oefeningen uit de praktijk van het hoger onderwijs. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit uiteenlopende vakdomeinen. Doel van dit boek is jou als beginnende student sneller vertrouwd te maken met de talige verwachtingen in het hoger onderwijs. Op die manier kan je je tijdens de colleges en studies meer op de inhoud concentreren. Nieuw in deze editie zijn de extra digitale oefenmogelijkheden op het online leerplatform Sofia. De vele digitale oefeningen laten je toe om je taalvaardigheid uitvoerig te oefenen en testen. Je kan in Sofia ook videofragmenten van hoorcolleges bekijken om zo je noteertalent te trainen. Op die manier ben je helemaal klaar voor het echte werk. Ook begrijpend lezen komt aan bod. Op Sofia vind je namelijk verschillende teksten en wetenschappelijke artikels met bijbehorende oefeningen om je leesvaardigheden aan te scherpen.https://acco.be/

Exercices de grammaire : perfectionnement
Authors: ---
ISBN: 2278016024 9782278016020 Year: 1993 Publisher: Paris Paris Hatier Didier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderwijskundige begeleiding in het hoger onderwijs : uitdagingen en perspectieven.
Authors: ---
ISBN: 9053506810 9789053506813 Year: 1997 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Belangrijke vragen in dit boek zijn in welke richting het hoger onderwijs op onderwijskundig vlak evolueert en hoe docenten moeten worden ondersteund bij het realiseren van een nieuwe didactiek Wellicht nog prangerder is de vraag hoe dit alles in praktijk moet worden gebracht

Keywords

Education, Higher --- Evaluation. --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Evaluation --- Algemeen. --- Lerarenvervolmaking en research. --- algemeen. --- studiebegeleiding --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs --- didactiek --- hoger onderwijs --- 378 --- Begeleiding --- Didactiek --- Kwaliteitszorg --- Leraren --- Vorming --- 489.4 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- leerlingenbegeleiding --- Onderwijs --- 373.6 --- 489 --- Begeleiding (Coaching) --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Onderwijskunde --- Onderwijs-vernieuwing --- Relatie leraar - leerling --- Studenten --- Studiebegeleiding --- Studiekeuze --- Universiteit --- 489.59 --- Lerarenbegeleiding --- kwaliteit --- leerkrachten --- praktijklessen --- studiebegeleiding: hoger onderwijs --- Studiebegeleiding: hoger onderwijs --- studiekeuze --- 450.7 --- didactisch proces --- Didactisch proces --- kwaliteitszorg --- onderwijs --- onderwijsbegeleiding --- Onderwijsbegeleiding --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing --- universitair onderwijs --- Universitair onderwijs --- Academic collection --- #BAVD --- #PEDA *1.112.4 --- #PEDA *8.001.8 --- #PEDA *8.048.4 --- #psyc:gift 1997 --- 378.147 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- 371.048 --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Pedagogiek) --- (zie ook: teleonderwijs) --- 371.3 --- 658.5 --- 371.22 --- 371.21 --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Education --- Education, Higher - Netherlands - Evaluation.


Book
Succesvol examineren in het hoger onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9033426668 9789033426667 Year: 1992 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De examinator in het HO heeft tot taak op een efficiënte wijzede bekwaamheid te evalueren die een student in het door hem gedoceerde curriculumonderdeel verworven heeft. Dit boek wil examinatoren helpen om van elk examen een 'geslaagd' gebeuren te maken. Het beschrijft concreet en stapsgewijs de daarbij terespecteren geboden. Deze worden vervolgens nader toegelicht voor twee examenvormen, die met open en gesloten vragen. De uitwerking daarvan is respectievelijk gericht op het mondelinge en op het zgn multiple choice-examen. Omdat de meeste docenten met deze laatste examenvorm nog weinig vertrouwd zijn, wordt uitvoerig stilgestaan bij het redigeren van meerkeuzevragen en bij de kwaliteitsanalyse van het multiple choice-examen als geheel.

Keywords

evaluatie (onderwijs) --- examens --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- vroedkundige opleiding --- didactiek --- Higher education --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- Education. --- 37.026 --- 371.27 --- 681.3*K32 --- #GBIB:CBMER --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:Examineren; hoger onderwijs --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.25 --- 378 --- 450 --- 489.54 --- examen --- examineren --- meerkeuzevragen --- onderwijs --- 484.4 ) * EVALUATIE - S.O. --- 371.26 --- Evaluaties --- Evaluatietechnieken --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- 489.4 --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- 371.21 --- Didaktiek--grondbeginselen --- Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- Computer and information science education: curriculum; self-assessment --- Pedagogie --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Onderwijs; algemeen --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- education --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische principes --- algemeen. --- didactische principes. --- hoger onderwijs. --- 681.3*K32 Computer and information science education: curriculum; self-assessment --- 371.27 Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- 37.026 Didaktiek--grondbeginselen --- Hoger onderwijs. --- Algemeen. --- Didactische principes. --- Education --- 484.4 ) * EVALUATIE - S.O


Book
Basisprincipes praktijkonderzoek
Author:
ISBN: 9044119818 9789046600214 9046600211 Year: 2006 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over het boek: 'Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen uit de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek. De auteur heeft jarenlang onderzoek verricht In het regulier en speciaal basisonderwijs. Ook heeft hij onderwijs verzorgd bij opleidingen Orthopedagogiek en Speciale Onderwijs-zorg. Het werkveld 'onderwijs' vormt dan ook de belangrijkste insteek van dit boek. Maar ook lezers uit andere werkvelden, zoals de jeugdzorg, de gehandicaptenzorg en uiteen-lopende welzijnssectoren vinden er profijt in Inhoudsopgave : Onderzoeken, wat is dat? - Tot onderzoeksvraag komen (Doelstellingen van en in onderzoek - Onderzoeksvragen - Deelvragen - Verlegenheidssituatie, praktijkvraag en onderzoeksvraag - Kwaliteitseisen) - Onderzoeksvragen en theoretisch kader (Rol van theorie - Praktijkervaring - Theorie en onderzoeksvragen) - Methodische aanpak (Onderzoeksmethoden - Gegevens verkrijgen - Kwaliteit van het instrument, betrouwbaarheid en validiteit - Onderzoeksgroep - Frequentie gegevensverzameling) - Gegevens verwerken (Kwantitatieve gegevens - Kwalitatieve gegevens) - Praktijkonderzoek (Planmatig handelen - Basismodel - Stroomdiagram - Met verscheidene Petten op - Voorbeelden praktijkonderzoek) - Communicatie en rapportage (Rol van communicatie - Communicatie als voorwaardenscheppend - Rapportage en verslaglegging) - Dossiers (Enqute - Uitgewerkte opdracht als voorbeeld - Voorbeelden van onderzoek - Creatieve verwerking van literatuur - Regels literatuurverwijzing en -lijst).


Book
Les politiques d'enseignement supérieur des années 80
Author:
ISBN: 9264224483 9789264224483 Year: 1983

Listing 1 - 10 of 59 << page
of 6
>>
Sort by